Proč chtít analýzu zahraničního trhu před vstupem na něj?

Vstup na zahraniční trh musí být založen na datech, a proto se bez prvotní analýzy neobejdete. I když existují případy náhodného úspěchu, častější jsou bohužel ty nepovedené. S našimi klienty nejdříve u kávy probereme jejich představy o expanzi do zahraničí a společně se zaměříme na jeden nebo více trhů, k nimž zpracujeme analýzu.

Co se v analýze dozvím

Zaměřujeme se na:

  • Přehled daného trhu.
  • Hledané fráze (tzv. analýza klíčových slov), tedy jak lidé na konkrétním trhu hledají produkty, se kterými do zahraničí míříte.
  • Velikost a vyspělost konkurence.
  • Sociální sítě – které jsou vhodné pro můj typ podnikání.
  • Typického zákazníka (personu) – pro e-shop i pro velkou strojírenskou firmu.
  • Příležitosti v online i offline marketingu – od PPC reklamy po veletrhy a možnosti členství v hospodářských komorách a klastrech.
  • Praktické záležitosti – daně, založení firmy v zahraničí nebo základní právní aspekty podnikání v dané zemi.
  • Lokalizaci – např. oblíbené platební metody v dané zemi (v případě e-shopu)
  • Souhrn příležitostí a rizik při vstupu na trh (analýza SWOT).

Spojením rozboru podnikatelského prostředí dané země s vaším konkrétním typem podnikání vám připravíme ucelenou analýzu na míru, která vám pomůže promyslet strategii expanze.

Má smysl dělat analýzu i pro strojírenské a výrobní firmy?

Určitě ano. Setkáváme se v praxi často s tím, že si výrobní firmy chtějí vytipovaný zahraniční trh „oťukat“ nebo na něm hledají distributory. I zde umíme pomoci. Máme přístup do zahraničních databází, v nichž jsme schopni najít potenciální distributory a zprostředkovat i první kontakt s vybranými společnostmi.

Strategie a důvěryhodnost

Na analýzu obvykle navazuje konkrétní strategie vstupu na zahraniční trh doplněná o časový plán, jak expanzi prakticky provést. U firem, které hledají distributora řešíme ve většině případů tzv. microsite – základní lokalizovanou webovou prezentaci pro zahraniční trh na doméně daného státu. Dlouhodobě úspěšné firmy postupně budují svoji značku a na konkrétních trzích obsahově rozvíjí své jazykové mutace. A jelikož důvěryhodnost patří k pilířům úspěšného vstupu do zahraničí, klademe na ni důraz.

První ochutnávka zdarma

Jelikož i my neradi kupujeme zajíce v pytli, nabízíme našim zákazníkům zdarma službu Check-In. Jde o ochutnávku z naší analýzy pro jednu konkrétní zemi. Pokud uvažujete o expanzi do zahraničí, napište nám.

Tento článek pro vás připravil

Jan Střítecký

Export analyst

(+420) 737447534
stritecky@exportpilots.com

Zobrazit články autora