Trendy v elektronickém obchodě pro rok 2020

Rozvoj elektronického obchodu nám každý rok přináší spoustu novinek, ať už v oblasti technologií, metod a přístupů, komunikace nebo distribučních kanálů. Spousta e-shopů s nimi nedokáže držet krok a mnohdy se pro ně stává právě neznalost aktuálního dění ve světě e-commerce zásadní příčinou neúspěchu. Pečlivě sbíráme informace nejen do našich analýz, ale také pro rozšíření našich obzorů. Pojďme se společně podívat na to, jaký je výhled v oblasti elektronického obchodu na nadcházející rok.

Mobilní nakupování a mobilní platby

Celosvětově je patrné, že obliba nákupu přes mobilní telefon neustále roste. Podle průzkumu společnosti Criteo je 55 % transakcí provedeno právě prostřednictvím mobilního zařízení nebo aplikace.

Podíl nákupů přes mobilní web a aplikaci je v Evropě poměrně vyrovnaný. Ve prospěch nákupních aplikací hraje však významnou roli fakt, že konverzní poměr je v aplikaci 3x vyšší než u mobilního webu. Je to dáno tím, že aplikaci používá sice menší, ale věrnější skupina zákazníků, kteří jsou silně motivováni k nákupu. Aplikace jim slouží jako ideální volba, protože je při nákupu rychlejší, pohodlnější a spolehlivější. E-shopy, které investovaly do vývoje mobilní aplikace, vykázaly meziroční nárůst transakcí o 22 %.

Dalším trendem v oblasti mobilních plateb je bezpochyby rozvoj platby mobilem v e-shopech. Odpadá otravné zadávání údajů z platební karty, které již odradilo ne jednoho zákazníka od dokončení nákupu. Budoucnost bezkaretního placení a používání mobilu, hodinek či dalších zařízení bude bezpochyby na pořadu dne.

Chatbots - nový způsob komunikace se zákazníkem

Chatboty jsou a budou i nadále jedním z největších trendů v elektronickém obchodě v následujícím období. Globální trh chatbotů dosáhl ročního nárůstu o 24,3 % a dle preferencí koncových uživatelů tudy povede cesta i v roce 2020. 45 % zákazníků považuje chatboty za svoji primární volbu při řešení dotazů zákaznických služeb.

Hlasový obchod

Vedle chatbotů roste i popularita hlasových asistentů jako je Apple Siri, Google Asistent nebo Amazon Alexa. Hlasoví virtuální asistenti pomáhají spotřebitelům se zakoupením produktů prostřednictvím konverzačního rozhraní, a přinášejí tak další prodejní kanál, který se v budoucnu může stát primárním.

Tento článek pro vás připravil

Alena Hlaváčková

Export analyst

(+420) 737447534
hlavackova@exportpilots.com

Zobrazit články autora