Xing vs. LinkedIn: HR a byznys sociální sítě v DACH regionu
- Blog
Xing funguje jako síť kontaktů na potenciální zaměstnance. V DACH regionu (Německo, Rakousko, Švýcarsko) je výborným nástrojem pro HR manažery při outsourcingu. Například v Německu, kde konzervativním náborářům vyhovuje jeho jednoduché uživatelské rozhraní, vede před LinkedInem. Profil na něm má o 3,5 milionů uživatelů více (18,5 milionu vs. 15 milionů) a denně jej využívají téměř 3 miliony lidí. Alespoň na jedné z těchto sítí je aktivní většina firem a podnikatelů.
LinkedIn není outsider
LinkedIn není tolik HR sítí jako spíš platformou pro byznys. Vytvořit si profil a komunikovat zde se vyplatí, pokud chcete:
- posilovat svoji značku,
- budovat kontakty,
- získávat relevantní obchodní leady.
Pro HR managery v německy mluvících zemích může být výhodnější platformou při obsazování vysoce specializovaných a manažerských pozic.
Výhodou LinkedInu je potenciální zisk celosvětových kontaktů. Tato síť má, na rozdíl od Xingu, globální dosah (722 milionů uživatelských profilů). V DACH regionu vede LinkedIn, vzhledem k celosvětovému zaměření a komplexnějšímu uživatelskému rozhraní, u mladších generací a u velkých či nadnárodních firem. Němečtí uživatelé na LinkedInu komunikují většinou anglicky.
Hlavní rozdíl mezi jednotlivými sociálními sítěmi už jsme si vysvětlili, ale pojďme se podívat i na další aspekty:
- Jak mají uzpůsobena uživatelská rozhraní,
- pro koho jsou prémiové verze,
- proč preferují příspěvky či osobní profily.
Uživatelská rozhraní
LinkedIn je obchodní protějšek Facebooku. Má sloužit k budování kontaktů v pracovním životě, sdílení profesních zkušeností a k rozvoji jednotlivců.
Xing necílí tolik na vizuální prezentaci, jde spíš o síť jednoduše zprostředkovávající kontakty a informace, což vyhovuje německých náborářům. Ti jsou, jak již jsme zmínili, poměrně konzervativní. Zhruba 65 % uživatelů tvoří lidé bez vysokoškolského vzdělání. Nejdůležitějším jazykem Xingu je němčina, LinkedInu angličtina.
Prémiové profily
Obě sociální sítě nabízejí základní a prémiové členství. Placené verze umožňují komplexnější využití platformy a lákají uživatele tím, že v basic verzích skrývají určité informace a nepovolují některé funkce.
Xing Premium – umožňuje uživateli zobrazit návštěvníky vlastního profilu a ukazuje statistiky (např. o tom, jak lidé hledají váš profil). Stojí zhruba od 4 € /měsíc* (při ročním členství). Členství ProJobs, které zvyšuje viditelnost profilů jakožto uchazečů, je za 20 € měsíčně*. Pro firmy, které využívají Xing k outsourcingu, nabízí nástroj ProBusiness za 70 € měsíčně*.
LinkedIn Premium – umožňuje uživateli vidět všechny návštěvníky profilu. Nabízí přístup do LinkedIn Learning či rozšířenou možnost vyhledávání a tím snadnější a konkrétnější nacházení. Celkem existuje 6 různých typů prémiového členství pro uchazeče, náboráře i obchoďáky za cenu od 20 do 110 €/měsíčně*.
* Ceny se mohou měnit.
Dosah příspěvků, nebo osobní zeď?
Příspěvky na LinkedInu mají potenciál stát se virálními (záleží na kvalitě autorského profilu, jeho síti kontaktů i na obsahu příspěvku). Zobrazují se jak vaší síti, tak síti lidí, kteří přidali komentář nebo reakci. Čím zajímavější, atraktivnější a unikátnější obsah zveřejníte, tím větší má potenciál. Virtuální zdi jednotlivých uživatelů nejsou tolik důležité. Prezentují pracovní zkušenosti, dovednosti, studijní výsledky a další informace.
Xing naopak funguje více na principu osobních uživatelských profilů. Je zde také více profesně zaměřených německy mluvících skupin. Mají často několik tisíc až desetitisíc členů. Xing je zcela dostačující při náboru pro malé a střední firmy v DACH regionu.
Chcete hledat zaměstnance nebo získávat obchodní leady na sociálních sítích? Nevíte, která z nich je pro vaše podnikání vhodnější? Nejste si jistí, jak se na dané síti prezentovat? Tým Export Pilots je tu pro vás.