Německo

Expanze do Německa

Jak přesvědčit Němce, aby nakoupili? Je lepší domlouvat obchod po telefonu nebo na schůzce? Fungují na Němce cookies lišty? A jsou spíše konzervativní, nebo mají rádi inovace? Udělali jsme za vás základní průzkum německého trhu. Vyšlapali jsme vám tím cestičku pro úspěšnou expanzi.

Jdu do toho s vámi

S expanzí do Německa pomáháme

  • Výrobním firmám
  • Strojírenským firmám
  • E-shopům
  • Start-upům
  • Obchodním firmám
...a vám. Nebojte se výzev a posuňte s námi hranice podnikání. Třeba právě do Německa.

základnístatistiky o Německu

  • 84 mil. počet obyvatel
  • $50 802 HPD na hlavu (za rok 2021)
  • 87 % obyvatel používá sociální sítě
  • 93 % obyvatel používá internet
  • 77 % obyvatel nakupuje online 
  • 19 % sazba DPH

koho chcetev Německu oslovit?

Jak oslovit německého zákazníka

Buďte důvěryhodní. Zákazník nesmí poznat, že pocházíte z jiné země. Váš web či e-shop musí být správně lokalizovaný (uvádět správné jazykové výrazy) a mít certifikát, například Trusted Shops, který v Evropě funguje jako symbol dobrých a bezpečných služeb. 

Taky nabídněte spolehlivý zákaznický servis. Němci jsou zvyklí vracet zboží ve velkém. Proto jim nabídněte bezplatnou, rychlou a transparentní možnost vrácení. Pokud se osvědčíte, nejspíš u vás příště nakoupí znovu. Pravděpodobnost vrácení snížíte kvalitními produktovými popisy a fotografiemi. Nákupní chování se vám bude složitěji analyzovat, protože Němci si cení soukromí a až polovina z nich odmítá cookies

Chci s e-shopem do Německa

Čím ještě přimějete německého spotřebitele nakoupit:

  • Mějte dopravu zdarma
  • Balte eco-friendly (klidně s příplatkem *)
  • Nabídněte kupony a slevy
  • Umožňujte platby přes PayPal
  • Vyrábějte z recyklovaných, recyklovatelných a udržitelných materiálů
  • Buďte spravedliví ke svým zaměstnancům

* Za eco-friendy balení zásilek je ochotných zaplatit si 42 % Němců.

Kdo díky nám v Německu úspěšně prodává?

případová studie

Za 8 let do 4 zemí: Jak Skladová okna dobývají střední Evropu

Slovensko, Rakousko, Německo, Maďarsko. Do těchto čtyř zemí expandoval kuřimský e-shop s okny za posledních osm let. Tým Export Pilots stojí po boku od roku 2014 a pečlivými analýzami udusává cestičku pro úspěšný...

Číst případovou studii
Chci se přidat k úspěšným projektum

Prodávejtei mimo e-shop

Němci holdují sociálním sítím, především Facebooku, Instagramu a TikToku. Profil na sítích má 73 milionů obyvatel a téměř čtvrtina z nich tam hledá, co si koupit. Nahrajte si tedy do vašich firemních účtů zbožové feedy a využívejte nákupní potenciál Facebooku a Instagramu. 

Většina Němců používá jako vyhledávač Amazon. A pokud tam vaše produkty nejsou, nemůžou se jim ani zobrazovat ve výsledcích německého vyhledání. Doporučujeme mít e-shop spuštěný na více platformách. Zvažujete-li dokonce, že se přidáte mezi prodejce na Amazonu, proveďte důkladnou analýzu. Průměrné procento, které musíte zaplatit za každý prodej produktu prostřednictvím této platformy, činí 14 % z celkové částky objednávky. 

Další potenciál expanze do Německa

Když budete mít obsah webu či e-shopu přeložený do němčiny, můžete toho využít a se sníženými náklady rozšířit podnikání taky do Rakouska a Švýcarska (dohromady jsou německé země označované jako Dach region). Díky tomu můžete celkem působit na trhu s celkem více než 100 miliony lidmi.

Na co si dát při prodejizboží do Německa pozor

  • Většina německých spotřebitelů čte obchodní podmínky e-shopů. Tak jejich zpracování nepodceňte a mějte je přehledné, snadno dohledatelné a správně formulované.

  • Nezapomeňte na povinnou registraci do centrálního registru obalů a zapojení do duálních systémů (více v článku).

Expanze do německého B2B sektoru

Většinu německého hospodářského sektoru tvoří malé a střední podniky (tzv. Mittelstand). Je jich zhruba 3,7 milionů a produkují okolo 35 až 45 % tamního HDP. Největšími obchodními partnery Němců pro dovoz i vývoj je Spojené Království.

Protože jsou Němci milovníci preciznosti a dokonalosti, zaujme je cokoli, co dokáže zlepšit jejich produkty nebo procesy. Na druhou stranu se rádi drží tradic, proto mělo německé průmyslové odvětví problém s přechodem na technicky řízená řešení. Při obchodování s německy mluvícími partnery byste tedy měli začít spolupráci tradičně a konzervativně. Obchodní přístup se může lišit v některých oborech nebo v začínajících firmách. Mladí podnikatelé rozvíjí vlastní smysl pro podnikání, který může posouvat tradiční způsoby.

Chci pomoct s obchodem v Německu

Je pro vás Německo správná cesta?

Expanzní semafor

Kde je váš potenciál: Řekneme vám, jestli má pro vás Německo zelenou a kterým zemím se vyhnout.

Expandovat naslepo je velký risk. Asi jako byste na křižovatce bez semaforů a značek náhodně odbočili a doufali, že vás nikdo nesmete. Projeďte díky semaforu bezpečně i křižovatku, na které se nachází vaše podnikání...

Více o semaforu
Chci zjistit můj potenciál v Německu

Jak se chovat k německým obchodním partnerům

  • Na osobním setkání je při pozdravu, stejně jako v ČR, slušné potřást si rukou.
  • Po schůzce nebo na veletrhu si nezapomeňte vyměnit vizitky.
  • Na setkání se neopovažujte přijít pozdě. Němci si potrpí na dochvilnost a profesionalitu. Opožděný příchod berou jako výraz neúcty.
  • Osobní a soukromý život Němci striktně rozdělují. Obchod je pro ně na prvním místě. Až s nimi uzavřete dohodu, pak teprv může přijít na řadu osobní konverzace. Témata k hovoru, která Němce neurazí, jsou jídlo a sport.
  • Stále velká část Němců je zvyklá na prodejní hovory. Cold calling je pro spousta z nich „starým dobrým“ způsobem prodeje.

Dobré vědět

Podobně jako v B2C sektoru i v obchodních vztazích mezi společnostmi hrají velkou roli sociální sítě. Nejoblíbenějším kanálem pro B2B je LinkedIn, sekundují mu Facebook a Xing. Z LinkedInu se stal výměnný marketingový kanál.

Přečíst si o tom více

Zaujali jsme vás? kontaktujte nás

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Google.